Il contrappunto più ricorrente a questo tweet è “in che misura l’accessibilità dovrebbe compromettere la visione artistica del gioco stesso? Viene semplicemente sminuito dall’introduzione di queste opzioni!” Ed è proprio qui ad intervenire Cory Barlog, che attingendo alla propria esperienza con Sony Santa Monica e God of War fa questa dichiarazione:I’m honestly getting tired of repeating myself. So this is my last Twitter statement on this
People, influential people, journalists and the media outlets are making this confusing by continuing to use the language “easy mode” – Accessibility means options, not easy gameplay — Steve Spohn (@stevenspohn) 5 aprile 2019
Quella di Barlog non vuole essere una critica da parte degli sviluppatori e dei publisher che non sono capaci di aggiungere tali opzioni, infatti aggiunge:To me, accessibility does not exist in contradistinction to anyones creative vision but rather it is an essential aspect of any experience you wish to be enjoyed by the greatest number of humans as possible.
Sorry to all the Llamas 🦙…this is just not for them.❤️😬 — Cory Barlog 🎮 #BAFTAGames (@corybarlog) 7 aprile 2019
Im most definitely not criticizing it. Havent even had a chance to play it yet. I’m clear that devs should make their own decisions on what they want to put in their games and that i doubt Fromsoft would say adding accessibilty would impede their vision of their game.
— Cory Barlog 🎮 #BAFTAGames (@corybarlog) 7 aprile 2019
A prescindere da come voi la pensiate riguardo questa discussione, fatto sta che Barlog ha le carte in regola per definire cosa uno sviluppatore AAA sia in grado o meno di fare, e queste sue dichiarazioni danno molto da pensare. Fonte: DualshockersI agree. We tried to include as much as we could but time simply ran out for the things we could do. We wanted to do many more things and, if we get a chance to make another one, we will do more in the future.
— Cory Barlog 🎮 #BAFTAGames (@corybarlog) 7 aprile 2019
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