Nixxes Software, la software house dietro la versione per PC del recente Rise of the Tomb Raider (qui per la nostra recensione), ha rilasciato una patch per il titolo, la prima dal debutto al di fuori dell’esclusività per le console di Microsoft.

 

Nel dettaglio il team ha posto rimedio ad alcuni problemi critici in caso di avvio che affliggevano la versione Steam, legati ad errori runtime o ad incompatibilità con alcuni tool (Bins Taskbar organizer e Spacedesk).

Sono state inoltre aggiornate le impostazioni introducendo alcune nuove feature, come controlli sulla sensibilità dei movimenti del mouse, la possibilità di invertire l’asse X (sia giocando con mouse che utilizzando un controller), un’opzione per disabilitare i prompt dei controlli a tastiera.

 

La patch dovrebbe essere applicata automaticamente all’avvio del gioco via Steam o su Windows, ma Nixxes ha pensato anche agli utenti che potrebbero andare incontro ad alcuni problemi legati alla correzione:

 

Anche se ci aspettiamo che questa patch porti un miglioramento per tutti gli utenti, se dovessero verificarsi problemi e preferite continuare  a giocare alla vecchia versione abbiamo reso disponibile su Steam una beta, la Build 604.2, che potete utilizzare per tornare alla versione precedente.

 

Di seguito vi riportiamo il changelog completo in lingua originale:

 

 

Startup issues (Steam Only):
  • Fixed C++ runtime error showing up on startup preventing some users from running the game.
  • Provided work-around for issue where the VC++ redist would not properly get installed, stopping the game from starting at all.
  • Solved problem where the game would crash on startup when tools like Bins Taskbar organizer or Spacedesk are installed.
Updated options screen with among other things:
  • Independent mouse sensitivity control for aim and regular navigation.
  • Mouse and Gamepad X axis inversion
  • Option to disable keyboard button prompts.
  • Option to disable mouse smoothing (very light mouse smoothing is present otherwise)
Other fixes included in this patch:
  • A variety of fixes and improvements to UI including map, basecamps, and Remnant Resistance mode.
  • New graphics option ‘Specular Reflection Quality’ to enhance resolution and reduce aliasing of specular reflections, at some performance cost.
  • New graphics option to disable film-grain independently from ‘Screen Effects’.
  • Improved HBAO+ quality, including better occlusion for distant objects.
  • Improved NVIDIA SLI performance. (Steam only)
  • Fixed SLI glitches during water/snow effects. (Steam only)
  • Resolution Modifier option that allows you to use a lower rendering resolution independent from window size when running in windowed mode.
  • Performance optimization for situations where Razer Chroma features are enabled. (Steam Only)
  • Improvements to Razer Chroma effects. (Steam Only)
  • Fixed an issue that could rarely lead to an error on machines with 16 hardware threads or more.
  • Fixed mouse cursor not always being hidden when using gamepad.
  • Fixed major stuttering in Endurance mode.
  • Fixes for Endurance leaderboards.
  • Fixed Remnant Resistance missions occasionally not starting.
  • Fixed rendering glitches on some objects on NVIDIA 6×0 and 7×0 hardware. Some issue do still happen and we are working with NVIDIA to resolve those in future patches or drivers.
  • Warning messages for users turning textures to Very High or enabling SSAA to indicate high-end hardware is required.
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.
Rise of the Tomb Raider è già disponibile su Xbox 360, Xbox One e PC. È prevista per l’uscita anche una versione per Playstation 4

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